الگو اس وی جی
برنامه ریزی روزانه

5 راه عالی برای به پایان رساندن لیست برنامه ریزی روزانه

اگر لیست کارهای روزانه شما به انبوهی از کارهای عقب افتاده شما تبدیل شده است که هیچگاه به پایان نمی‌رسد،  نکات این نوشته به شما کمک خواهد کرد که بتوانید لیست کارها در برنامه ریزی روزانه خود را به پایان برسانید

آیا لیست کارهای روزانه‌تان به نظر خیلی واضح و صریح هستند اما انجام نمی‌شوند؟ می‌خواهید لیست خود را به پایان برسانید اما فقط تعداد محدودی انجام می‌شود و باقی در طول هفته باقی می‌مانند. به دنبال پیشرفت در این موضوع هستید؟

مشکل شما از این ناحیه است که اهداف روزانه تان مطابق بر واقعیت زندگی خودتان نیست و فراتر برنامه ریزی می‌کنید و در نهایت احساس سردرگمی و ناکارآمدی به شما دست می‌دهد. لیست برنامه ریزی روزانه تان باید به شکلی باشد که از اهداف بزرگ و بلندمدت نشات بگیرد و شما را به هدف کلی خود نزدیک کند.

نویسنده ارشد مجله کسب و کار هاروارد در ادامه نکاتی برای افزایش بهره وری در نوشتن برنامه ریزی روزانه برای شما می‌گوید.

1- هر شب برای روز بعدی برنامه ریزی روزانه خود را انجام دهید

اگر هر شب چند دقیقه به نوشتن برنامه روز بعدی خود اختصاص دهید می‌توانید از صبح زود به انجام کارهای خود بپردازید. بیشتر افراد صبح سطح انرژی بالاتری دارند و می‌توانند کارهای بیشتری را با سرعت بیشتری انجام دهند.

2- برنامه خود را محک بزنید

هرچیزی که در لیست برنامه ریزی روزانه خود می‌نویسید باید دو ویژگی مهم داشته باشد: اول باید آنقدر مهم باشد که حتما باید سریعا آن را به پایان برسانید و دوم بتوانید در یک روز به پایان برسانید. اغلب اوقات ما لیست خود را با کارهایی که ضرورتا اگر انجام ندهیم مشکلی بوجود نمی‌آید پر می‌کنیم.

شاید وقتی به پایان روز که می‌رسید متوجه این موضوع می‌شوید که فقط به اولویت های بقیه افراد پاسخ داده اید، نه کارهای خودتان.

وقتی که شما کنترل کارهای خود را در دست نمی‌گیرید، روزها به سادگی عبور می‌کنند و شما از کارهای خود باز می‌مانید. به میهمانی می‌روید، به ایمیل ها پاسخ می‌دهید و در نهایت فقط به هر چیزی که برسرراه شما ظاهر می‌شود پاسخ می‌دهید.

برنامه ریزی و مدیریت زمان

3- طول زمان انجام کارهایتان را حدس بزنید

فرقی نمی‌کند لیست کارهای شما 5 دقیقه ای یا دو ساعته هستند بهتر است زمان تکمیل شدن آنها را حدس بزنید.وقتی برنامه ریزی روزانه شما دارای زمان بندی باشد به واقعیت نزدیک تر خواهد بود.

4- برنامه ریزی روزانه خود را بخش بندی کنید

می توانید بروی کاغذی که برنامه ریزی روزانه خود را یادداشت می‌کنید، با یک خط به دو قسمت تقسیم کنید و در یک سمت کارهایی که حتما باید انجام شود را بنویسید و در سمت دیگر کارهایی که دوست دارید انجام شوند و سعی کنید حتما ابتدا کارهای ضروری روزانه خود را به پایان برسانید. در این روش کارهایی که اولویت بالاتری دارند را در ابتدا انتخاب کنید.

5- لیست برنامه ریزی روزانه خود را مجددا ارزیابی کنید

شاید هر روز قسمتی از کارهای روزانه خود را به تعویق می‌اندازید و هر روز این کار را تکرار می‌کنید. برای کارهایی که به این شکل عقب می‌افتند باید مجددا فکر کنید و مشکل اولویت نداشتن آن ها را حل کنید. شاید عادات افراد موفق را در به انجام رساندن لیست کارهای روزانه آنها بتوانید ببینید که در بلند مدت نتایج بزرگی دست خواهند یافت.

لینک دانلود فایل جدول برنامه ریزی روزانه خام در ادامه قرار داده شده است:

جدول برنامه ریزی روزانه

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتظر نخوهد شد.

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

رمزعبور خود را وارد کنید

login-user

شماره موبایل یا نام کاربری خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد کنید

ثبت نام