الگو اس وی جی
اصول برنامه ریزی درسی,برنامه تحصیلی,برنامه ریزی تحصیلی

پله پله تا یک برنامه ریزی هفتگی درسی عالی

برنامه ریزی هفتگی درسی یکی از مهم ترین عوامل موفقیت شما در دوران تحصیل است. شما با یک برنامه ریزی صحیح می توانید بهترین نمرات را کسب کنید. بهترین نوع برنامه ریزی درسی برای یک فرد مشغول به تحصیل، برنامه ریزی هفتگی است. در برنامه ریزی هفتگی دانش آموز یا دانشجو می تواند با بررسی عملکرد خود در طول هفته نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد و اینکه زمینه جبران کاستی ها و اشتباهات یک روز را برای روز بعد در اختیار دارد. متاسفانه اکثر داوطلبان و دانش آموزان ما برای مطالعه از برنامه روزانه استفاده میکنند و همین امر باعث شکست در برنامه ریزی و کاهش بازده یادگیری می شود.

برنامه ریزی درسی

برنامه ریزی درسی یکی از بهترین انواع برنامه ریزی در این زمینه است. یکی از دلایل عمده موفق نبودن در برنامه روزانه، مواجه شدن با اتفاقات غیر قابل پیشبینی زندگی روزمره است. در برنامه روزانه برای مطالعه دروس، با اولین اتفاق غیرقابل پیش بینی که رخ می دهد برنامه ریزی ما مختل میشود ولی در برنامه ریزی درسی هفتگی فرصت جبران آن در روزهای آینده وجود دارد.

مسلما وقتی برنامه ریزی ما روزانه باشد، به خاطر پیشامد یا حادثه ای برنامه های ما اجرا نخواهد شد و برای همیشه آن برنامه فقط روی کاغذ باقی خواهد ماند. از دیگر ویژگی های برنامه ریزی هفتگی این است که، وقتی در آخر یک هفته میزان ساعات مطالعه خود را در طول هفته بررسی می کنید، می توانید بفهمید که چه درسی را کم و چه درسی را زیاد مطالعه کرده اید و یا باید میزان مطالعه کدام دروس را بیشتر و کدام دروس را کمتر کنید.

همین بررسی ها به شما کمک خواهد کرد که بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و برای رفع نقاط ضعف خود تلاش کنید. در برنامه ریزی هفتگی فرصت جبران برای کارهایی که به دلایلی نتوانسته اید در طول امروزتان انجام دهید را در روزهای پیش روی هفته خواهید داشت. برنامه ریزی هفتگی هماهنگی و ناهماهنگی کارهایتان را به شما نشان می دهد.

نقش هدف در برنامه ریزی درسی

بی شک نقش اصلی و اساسی در یک برنامه ریزی درسی به عهده خود دانش آموز است و این خود اوست که باید به خودش کمک کند و هدف های خود را به روشنی تعیین کنید.

هیچ کس شما را بهتر ازخودتان نمی شناسد، پس شما بهتر از هرکس دیگری می توانید به خودتان کمک کنید.

نباید انتظار داشته باشید که دیگران بتوانند برای شما برنامه ریزی خوب و بی نقصی تهیه کنند. حتی متخصصان در امر برنامه ریزی نیز فقط می توانند کلیات و نحوه ی برنامه ریزی صحیح را به شما یاد بدهند و این خود شما هستید که با توجه به برنامه کلی که از متخصصان در امر برنامه ریزی گرفته اید، و بنا به توانایی ها و شرایط روحی و میزان زمانی که در اختیار دارید باید برنامه ای خوب و دقیق برای خودتان مد نظر بگیرید.

هر فرد تفاوت های رفتاری خودش را دارد پس نمی توان یک برنامه ریزی را با شرایط یکسان برای همه در نظر گرفت.

اصول برنامه ریزی درسی

– در برنامه ریزی فقط و فقط خود شما هستید که از جزئیات و خصایص اخلاقی و ذاتی خود با خبر هستید.

– هیچ کس جز خود شما نمیتواند به شما به بهترین نحو ممکن کمک کند.

– در کنکور و امتحانات رقیب اصلی شما، خودتان هستید نه دیگران.

– در طول سال باید تلاش کنید که عملکرد هر روزتان از روز گذشته بهتر باشد.

– به برنامه ای که برای خود تعیین می کنید متعهد باشید. هیچ برنامه ای بدون عملی شدن تنها کلماتی بر روی کاغذ است.

رقابت برای بهتر شدن از دیروزتان شما را برای آینده ای بهتر آماده می کند. پس شما باید همیشه در تلاش و کوشش باشید تا بتوانید توانایی های خودتان را بالا ببرید و آینده ای روشن داشته باشید.

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتظر نخوهد شد.

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

رمزعبور خود را وارد کنید

login-user

شماره موبایل یا نام کاربری خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد کنید

ثبت نام