الگو اس وی جی
موفقیت در زندگی

موفقیت در زندگی از دید یک قهرمان المپیک

این نوشته با برداشتی از نوشته‌های یک قهرمان المپیک درباره موفقیت در زندگی نوشته شده است. قهرمانی که زمانی در زندگی خود احساس گیر افتادن در مشکلات زندگی را داشته است. با 20 سال تلاش حرفه‌ای برای رسیدن به مدال المپیک در سال 2008 به هدف خود دست یافته است. بعد از آن تصمیم می‌گیرد شرکتی برای آموزش و انگیزش و روانشناسی برای موفقیت ایجاد کند و به دیگران روش موفقیت در زندگی را آموزش دهد.

 اما با ایجاد شرکتش با مشکلات زیادی مواجه می‌شود. این قهرمان می‌گوید ایجاد یک کسب و کار خارج شدن از دایره امن و راحتی در زندگی است، با شرایط ناشناخته روبرو می‌شوید، اتفاقات غیرقابل پیش بینی زیادی رخ می‌دهد. این چیزهای زیاد مانع پیشرفتی که پیش‌‌بینی می‌کنید خواهد شد و احساس ترس و نا‌امنی در شما ایجاد می‌کند و از همه مهم‌تر شاید انگیزه‌تان را در مسیر از دست بدهید.

وقتی دنیای کسب و کار را با دنیای حرفه ای ورزش‌اش مقایسه می‌کند می‌گوید متوجه تفاوت زیادی شده‌است. در دنیای ورزشی شما فقط باید بروی خود تمرکز کنید حتی زمانی که نمی‌خواهید. تفاوت در اینجاست که وقتی ورزشکار حرفه‌ای هستید یک برنامه دارید و یک مربی، برنامه ساختار‌یافته و منظمی که باید انجام دهید و گزارشی که به مربی به طور مرتب ارائه می‌دهید. ساختار برنامه ورزشی ذهن ورزشکار را متمرکز نگه می‌دارد و گزارش به مربی ورزشکار را در مسیر پیشرفت و عبور از چالش‌های پیش رویش قرار می‌دهد.

اما چه درس‌هایی از ورزش حرفه‌ای خود برای موفقیت در زندگی فرا گرفته است ؟ در این نوشته قصد داریم به شما 10 نکته از اسرار موفقیت در زندگی را از دید این قهرمان المپیک بیان کنیم.

1. بروی تعهد تمرکز کنید، نه انگیزه

چقدر به اهداف‌تان متعهد هستید؟ چقدر اهداف‌تان برای‌ شما اهمیت دارد و برای رسیدن به اهداف خود مایل هستید چه چیزهایی را قربانی کنید؟ اگر خودتان را کاملا متعهد به اهداف خود بیابید، انگیزه به دنبال آن به وجود می‌آید.

 2. به دنبال یادگیری و توسعه خودتان فکر کنید، نه نتایج

اگر بر روی هیجان مسیر موفقیت و توسعه مهارت‌ها و سعی و خطای خود برای رسیدن به اهداف خود تمرکز کنید انگیزه شما هیچ‌گاه کم نمی‌شود. اگر بروی نتایج تمرکز کنید، انگیزه شما مانند آب و هوایی که هر روز تغییر می‌کند بالا و پایین می‌شود و شاید حتی با طوفانی از مشکلات از بین برود. پس مهم است که بر روی مسیر موفقیت تمرکز داشته باشید و نه مقصد. همیشه به این موضوع فکر کنید که در مسیر موفقیت چه چیزهایی را می‌آموزید و چه مهارت های فردی را می‌توانید توسعه دهید.

3. مسیر موفقیت را سرگرم کننده ببینید

رسیدن به موفقیت شبیه یک بازی خواهد بود اگر آن را سرگرم کننده ببینید. اگر بخواهید به شکلی جدی و رسمی به آن نگاه کنید شاید احساس سنگینی بروی دوش خود احساس کنید و دید خود را برای موفقیت از دست بدهید و احساس گیر افتادن بین مشکلات به شما دست بدهد.

4. از افکاری که شما را از حرکت باز‌می‌دارد دوری کنید

افکار شما بر روی احساسات شما تاثیر می‌گذارد و احساسات مشخص خواهد کرد که دیدگاه شما به کارهای‌تان چگونه است. شاید افکار زیادی در ذهن خود داشته باشید و همیشه باید انتخاب کنید که بر روی کدام دسته از افکار تمرکز می کنید. آنهایی که به شما حس گیر افتادن در مشکلات را می‌دهند مانند ترس‌ها و شک‌ها و یا آنهایی که شما را رو به جلو حرکت می‌دهند مانند هیجان و سعی و خطا و تجربه چیزهای جدید و قدم گذاشتن از منطقه امن ذهن خود. انتخاب افکار همه چیز را تغییر خواهد داد.

5. قدرت تصور خود را به کار بگیرید

قدم بعدی بعد از جدا شدن از افکار منفی استفاده از قدرت تصور و تخیل است. وقتی همه چیز خوب باشد شما پر از انرژی‌های مثبت هستید و وقتی که با مشکلات روبرو می‌شوید به انرژی بیشتر حتی نیاز خواهید داشت. خب زمانی که شرایط سخت می‌شود باید از قدرت تصور خود کمک بگیرید.

مشکلات خود را نام جدیدی باید بدهید. شما باید این تصور را داشته باشید که از بدترین رئیس دنیا و از بدترین کار دنیا نیز می‌توانید چیزهای جدیدی بیاموزید. تجربه عالی در این زمینه داریم : فقط برای سه روز متوالی به چیزهای مثبت فکر کنید و مثبت حرف بزنید. تغییرات روحیه خود را احساس خواهید کرد.

6. خوب بودن با خودتان را تمام کنید

انگیزه یعنی عمل کردن و عمل به نتایجی درست و یا غلط ختم می‌شود. بعضی وقت ها اعمال شما به نتایجی که می‌خواهید تبدیل نمی‌شود و در نتیجه می‌خواهید که با خودتان خوب باشید و به خودتان سخت نگیرید و یا به کار دیگری بپردازید و خودتان را در شرایط سخت قرار ندهید. شاید به دنبال زمان عالی بگردید و یا فرصتی که این کارها به متوقف شدن و حتی رفتن به سمت افسردگی باشد.

شما باید خود را آماده شرایط سخت کنید، اگر به دنبال موفقیت در زندگی هستید خود را به چالش بکشید، کاری را انجام دهید که باید انجام دهید حتی اگر می‌ترسید و یا از سخت گرفتن به خودتان هراس دارید. رمز موفقیت در زندگی این هست که بدانید در کجا باید به خود فشار آورده و نتایج را به دست آورید.

7. از چیزهایی که حواستان را پرت می‌کند دوری کنید

چیزهای بی ارزش و حواس پرت کن همیشه در سر راه ما وجود دارد مخصوصا آنهایی که انجام دادن آنها آسان هم هست، چیزهای معمولی که تمرکز شما را از کارهای مهم خواهد گرفت. یاد بگیرید که تمرکز خود را بروی کارهای مهم حفظ کنید. به چیزهای حواس‌پرت‌کن در طول روز خود فکر کنید و آن ها را بروی کاغذ بنویسید و به خود قول دهید که بعضی از آنها را به هیچ وجه انجام ندهید و بقیه را نیز کم و کمتر کنید. این کار خیلی برای رسیدن به موفقیت در زندگی پراهمیت است.

8. به دیگران تکیه نکنید

شما هیچ‌گاه نباید از بقیه انتظار داشته باشید تا برای شما کاری انجام دهند، حتی اگر برادرتان و یا بهترین دوست‌تان باشد. دیگران همیشه برای نیازهای خود درگیر کارهای خودشان هستند. هیچ کسی مسئول خوشبختی و خوشحالی و رسیدن به اهداف شما نیست جز فقط خودتان. فراموش نکنید در مسیر موفقیت در زندگی همه چیز بر عهده خودتان است .

9. برنامه ریزی کنید

اگر به موفقیت در زندگی همیشه می‌اندیشید باید قدم‌های بعدی خود را تشخیص دهید. سه قدم بعدی خود را می‌دانید؟ بیشتر از آن را چطور؟ بر روی اهداف هفتگی، ماهانه و سالانه برنامه ریزی کنید و برای هر هدف بنویسید که چه زمانی و چطور و با چه چیزی به آنها دست پیدا خواهید کرد. هر روز خود را بررسی کنید که چگونه می‌گذرانید و برای توسعه مهارت‌های فردی خود رفتارهای خود را به طور دقیق بررسی کنید.

10. خود را از خستگی بیش از حد محافظت کنید

خیلی راحت زمانی که انگیزه سرشاری برای موفقیت در زندگی دارید خود را به چاهی می‌اندازید که نام آن اعتیاد به تلاش و کار کردن بیش از حد است. وقتی بیش از حد توان خود کار کنید بدن و ذهن شما قدرت خود را از دست می‌دهد. نشانه‌های خستگی خود را باید بدانید و زمان استراحت خود را تشخیص دهید و کمی سرگرمی و ریلکس کردن را در برنامه‌های خود اضافه کنید. کارهای مختلفی را در نظر بگیرید و سعی کنید بین کارهایی که خلاقیت و تفکر تحلیلی و منطقی دارد جابجایی و تغییر بوجود بیاورید تا احساس خستگی دیرتر به سراغ شما بیاید. مدیتیشن و نفس‌های عمیق و بستن چشم ها و تمرکز بروی یک چیز کوچک برای 5 دقیقه از راه های سریع به آرامش رسیدن هستند.

نداشتن انگیزه به این معنی نیست که شما تنبل هستید و یا هدفی ندارید. حتی بهترین و معروف ترین و ثروتمندترین افراد دنیا نیز گاهی اوقات احساس سردرگمی می کنند. اما چه چیزی به آنها برای رسیدن به موفقیت در زندگی انگیزه می‌دهد؟ چیزی که به آنها انگیزه می‌دهد احساس کنجکاوی درباره اینکه چقدر بهتر و سریعتر می‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند. هر لحظه به دنبال راه‌های جدید و هیجان انگیز و ماجراجویی برای رسیدن به موفقیت هستند و این چیزی هست که شما را به موفقیت در زندگی می‌رساند. در انتها نکات بالا را دوباره مرور کنید.

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتظر نخوهد شد.

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

رمزعبور خود را وارد کنید

login-user

شماره موبایل یا نام کاربری خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد کنید

ثبت نام