الگو اس وی جی
موفقیت در کسب و کار کوچک

موفقیت در کسب و کارهای کوچک

عوامل موفقیت در کسب و کارهای کوچک چیست؟ آیا با برخورداری از فکر اقتصادی و اندکی سرمایه می توان کسب و کار کوچک و سود آوری را راه راندازی نمود. بسیاری از کارها هستند که برای انجامشان به سرمایه بسیار اندکی نیاز است. بسیاری از افراد موفق و پولدار هستند که با موفقیت در کسب و کار کوچک توانسته اند، موفقیت های بسیار بزرگی را به دست آورند و کسب و کارهای خود را به بهترین نحو ممکن گسترش دهند.

با توجه به موقعیت ها و شرایط مختلفی که پیش روی افراد قرار می گیرد و با ترفندهایی می توان از طریق کسب و کارهای کوچک، موفقیت های بزرگی را به دست آورد و در مدت زمان کوتاهی به سود قابل ملاحظه ای دست یافت. از جمله این ترفندها عبارتند از :

ترفند های موفقیت در کسب و کار کوچک

1- یاد گرفتن

در اولین گام بهتر است در رابطه با فعالیت هایی که نیازمند تخصص کمتر و فضای محدود تر برای انجام هستند، تحقیق نمود. در این تحقیق باید به سود و همچنین فروش به بهترین نحو ممکن دقت کرد. بهتر است بعد از انجام هر کاری مقداری از سرمایه را برای شرکت در کلاس های تخصصی و حرفه ای هزینه نمایید. شرکت در کلاس و کار کردن همزمان در حرفه های مختلف موجب افزایش تجربه و دانش می گردد.

2- طراحی کسب و کار

بسیاری از افراد موفق در کسب و کار به منظور انجام فعالیت خود، قبل از هر کاری اقدام به پیاده سازی طرحی تجاری و راهبردی می نمایند. با اتکا به این طرح افراد می توانند اهداف و نیازهای خود را به بهترین نحو ممکن ترسیم نمایند تا بتوانند در عمل به نتایج بسیار سودمندتری دست یابند.

3- توسعه ساختار سازمانی

سومین راز موفقیت کسب و کارهای کوچک این است که صاحبان آنها ساختاری سازمانی توسعه دهند که با توجه به آن بتوان به بهترین نحو ممکن موجب پیش برد اهداف شد. با طراحی این ساختار می توان موجب شد تا افرادی که برای انجام کارهای مختلف مشغول فعالیت هستند، با اشتیاق بهتری کارهایشان را انجام دهند، زیرا برای هر فرد با توجه به فعالیتی که انجام می دهد پاداش در نظر گرفته می شود که به سبب آن از تنبلی افراد نیز جلوگیری به عمل می آید. با طراحی این ساختار جایگاه افراد، مسئولیت ها و وظایف به بهترین نحو ممکن منتقل می گردد و عملکرد آن ها به نحو مطلوبی بررسی می شود. مدیران کسب و کارهای موفق، کارمندان و شریکان خود را ارزشمند ترین دارایی های خود به حساب می آورند.

4- توسعه سیستم پشتیبانی عملیاتی

نکته قابل تامل آن است که پیاده سازی سیستم پشتیبانی عملیاتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و با توجه به آن می توان موفقیت های مشهودی را در کسب و کار خود به دست آورد. سیستم پشتیبانی عملیاتی می تواند مالی، غیر مالی، خودکار و حتی دستی باشد. هدف توسعه این سیستم پشتیبانی از تمام اهداف و کارآمد کردن آن ها می باشد. با طراحی این سیستم به بهترین نحو ممکن می توان بسیاری از دغدغه های موجود را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داد. این سیستم به مدیران کمک می کند تا فعالیت های روزانه را بتوانند کاهش دهند و بیشتر وقت خود را به رسیدگی طرح های راهبردی دهند. اطلاعاتی که از این سیستم به دست می آید نقش بسیار حیاتی را ایفا می کند زیرا در زمینه فروش، نقدینگی و مالی می باشد.

5- صبر داشتن

برای دست یابی به کسب و کاری موفق و سودآور باید صبر نمود زیرا نمی توان در مدت زمان کوتاهی سود بسیار بالایی به دست آورد و کسب و کار کوچک را به کسب و کاری بزرگ تبدیل نمود.

6- چشم انداز خوب داشتن

برای موفقیت در کسب و کار هر رهبری باید چشم انداز مناسبی داشته باشد و با داشتن چشم انداز می توانید ایده های عالی برای توسعه کسب و کارتان پرورش بدهید. این یک مهارت یا هدیه است که هر رهبر کسب و کاری نیاز دارد تا از خط پایان مسابقه موفقیت عبور کند. چشم انداز می تواند برای شما مثل یک قطب نما عمل کند.

7- اولویت بندی کارها

مدیریت کسب و کار بسیار مهم است. مدیران موفق در کسب و کارهای کوچک، کارهای مهم را در ابتدای روز خود انجام می دهند تا از اصل پارتو استفاده کنند یعنی با انجام 20 درصد کارها به نتیجه 80 درصدی برسند. این مسئله می تواند موفقیت شما را تضمین کند چرا که شما با انجام مهم ترین کارها می توانید از رقبای خود پیش بگیرید.

8- مدیریت مالی اصلی مهم در موفقیت کسب و کارهای کوچک

پول یا سرمایه مهم ترین چالش مدیران کسب و کارهای کوچک است. مثلا برای بازاریابی نباید روش های سنتی و تبلیغات را برای کسب و کار کوچک خود انتخاب کنید.

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتظر نخوهد شد.

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

رمزعبور خود را وارد کنید

login-user

شماره موبایل یا نام کاربری خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد کنید

ثبت نام