الگو اس وی جی
play

9 ویژگی افراد ثروتمند و موفق جامعه

رسیدن به موفقیت برای همه ممکن است اما اگر موفقیت در حد بالا و رویایی می‌خواهید شاید سخت باشد. البته همه ی ما انسان ها آرزو داریم که به آن سطح از موفقیت برسیم. خب متاسفانه راه حل واضحی برای موفقیت تمام عیار وجود ندارد اما با بررسی طرز تفکر و مدل ذهنی افراد موفق به ویژگی هایی رسیده ایم که در این نوشته به شما آموزش می‌دهیم. اگر موفقیت در سطح بالا می‌خواهید این نوشته را حتما بخوانید.

ویژگی های افراد موفق

1- از موفقیت دیگران خوشحال می‌شوند

در بررسی کسب و کارهای موفق به این نتیجه رسیده اند که وقتی تمامی اعضای شرکت از موفقیت دیگر افراد خوشحال می‌شوند موفقیت تضمین شده است. زیرا تمایل دارند برای اهداف گروهی فداکاری های بیشماری انجام دهند. تیم های موفق از افرادی تشکیل شده است که به یکدیگر کمک می‌کنند، نقش خود را می‌دانند، اهداف شخصی در کنار مجموعه دارند و موفقیت تیم را بالاتر از هر چیزی می‌دانند. این منش و مرام از کجا نشات می‌گیرد؟ از خود شما.  هر انسان موفقی همیشه این سوال در ذهنش وجود دارد که آیا می‌تواند کاری کند که دیگران را خوشحال کند؟ و اگر پاسخ شما «بله» باشد به جمع افراد موفق خوش آمدید.

2- به طور خستگی ناپذیر و بی وقفه به دنبال کسب تجربه های جدید هستند

این مورد یکی از ویژگی های افراد موفق هست. آنها مانند کسی که به چیزی اعتیاد پیدا کرده باشد دائما به دنبال اهداف خود می‌روند، حتی با خستگی مجددا شروع می‌کنند، راه های جدید برای اهداف خود را بررسی می‌کنند، خروجی کار خود را پایش می‌کنند و به این صورت می‌توانند آینده نزدیک خود را کاملا پیش بینی کنند و به اهداف بلند مدت خود نزدیک تر شوند. آیا شما هر روز برای اهداف خود به دنبال راه ها و تجربه های جدید هستید ؟

ویژگی های افراد موفق

3- به تعادل کار و زندگی فکر نمی کنند و همه چیز را زندگی می‌بینند

افراد وقتی کار می‌کنند به این موضوع فکر می‌کنند که چه زمانی به کار خود پایان دهند و به زندگی خود برسند. اما افراد موفق اینگونه فکر نمی کنند، آنها کار و زندگی را یک چیز می‌دانند و کارهای خود را به گونه ای انتخاب می‌کنند که خانواده، علایق، سرگرمی ها، کارهای هیجان انگیز و ارزش های شخصی همه و همه در داخل کارشان وجود داشته باشد. آیا شما کار خود را به این شکل طراحی و انتخاب کرده اید ؟

4- قدرت همدردی فوق العاده بالایی دارند

اگر شما به دنبال موفقیت بسیار زیادی هستید باید چیزی بسازید که کاملا جدید و نو باشد و این میسر نخواهد شد تا اینکه نیاز افراد دیگر را حس کنید و بفهمید. احساس همدردی فوق العاده بالا یکی از ویژگی های افراد موفق هست. رهبران شرکت های عالی می‌توانند خود را در جای کارکنان خود بگذارند و نیاز شرکت و کسب و کار خود را درک کنند. اگر می‌توانید افراد دیگر را در موقعیت های مختلف کاری درک کنید شما نیز به زودی فرد بسیار موفقی خواهید شد.

موفقیت یک مسیر صعودی نیست. بلکه مانند دایره ای هست. اصلا مهم نیست که شما چقدر رده بالایی در کار خود دارید. اگر خود را فردی متکبر و بالاتر از بقیه در نظر بگیرید این ویژگی رفتاری شما با کارکنان و دیگر افراد به سوی شما برمی گردد و آنها نیز از شما فاصله می‌گیرند و موفقیت نهایی بدست نخواهد آمد.

5- موفقیت را فقط به خودشان اثبات می‌کنند و نه دیگران

بسیاری از افراد وقتی می‌خواهند در مسیر موفقیت گام بردارند علاقه دارند که به دیگران موفقیت خود را اثبات کنند. اتومبیل لوکس، خانه ساحلی، شرکت در بهترین منطقه پایتخت و…  می‌بینید؟ اینها همه برای نشان دادن خود به دیگران است و لازمه موفقیت شما نیست. هرچند این موارد انگیزه دهنده ی قوی هستند اما افراد موفق انگیزه درونی برای اثبات موفقیت به خود دارند و نه دیگران. آیا شما می‌خواهید به خودتان اثبات کنید که می‌توانید به اهداف خود برسید؟

ویژگی های افراد موفق

6- در تفکر 8 ساعت روزانه و 5 روز کاری قرار نمی گیرند

تحقیقات نشان داده است که 40 ساعت کاری حداکثر زمانی است که افراد می‌توانند بدون کاهش بهره وری کار کنند و بیشتر از این تعداد ساعت بازدهی کاهش می‌یابد. اما آیا افراد موفق نیز به همین تعداد ساعت کار می‌کنند؟ بسیاری از افراد هوش و استعداد خوب و بالاتری نسبت به بقیه دارند اما تعداد ساعات کاری آنها کم است. افراد موفق با ذهنیتی که همه چیز را بیشتر می‌خواهند بیشتر کار می‌کنند.

7- کسب پول را مسئولیت خود می‌دانند و نه پاداش

شما زندگی افراد موفق را اگر دیده باشید متوجه زندگی پر خرج آنها خواهید بود. کسب و کار آنها هزینه های هنگفتی دارد، زندگی شخصی و ارتباط آنها با دیگران پر هزینه است اما چه توانایی داشته اند که در چنین جایگاهی قرار گرفته و خود را حفظ کرده اند؟ آنها به پول به عنوان پاداش و حقوق کار خود نگاه نمی کنند بلکه به عنوان مسولیتی در برابر زندگی که می‌خواهند بسازند می‌بینند. آنها نه تنها زندگی خوبی برای خود می‌سازند بلکه اطرافیانشان نیز زندگی بهتری را تجربه می‌کنند.

8- آنها خود را انسان های فوق العاده ای نمی‌بینند

افراد بسیاری در شبکه های اجتماعی حضور دارند که موفقیت خود را در دیده شدن حس می‌کنند. بیشتر دیده شوند، بیشتر لایک بخورند و بیشتر فالوور داشته باشند و بیشتر تعریف بشنوند. اما افراد موفق چنین طرز فکری ندارند. همانطور که گفته شد آنها حس همدلی بالایی با همه افراد دارند و برای رسیدن به موفقیت به دنبال غرور و تکبر نیستند و موفقیت خود را بر اساس پشتکار و جاه طلبی شخصی و اجرا در نظر می‌گیرند.

9- آنها می‌دانند که موفقیت زودگذر است، اما وقار و احترام برای همیشه می‌ماند

رسیدن به موفقیت برای هیچ سیستمی دائمی نیست. حتی بهترین شرکت ها و گروه ها نیز بعد از مدتی دچار افول و نزول می‌شوند. کارمندان خود را تغییر می‌دهند. به این موضوع چرخه کسب و کار می‌گویند. هر کسب و کاری عمری دارد. از این موضوع افراد موفق مطلع هستند و می‌دانند که در زندگی موفقیت و شکست مانند بهار و زمستان می‌آیند و می‌روند. پس خود را همیشه برای موفقیت های بعدی آماده می‌کنند و هم چنین به کارمندان و اطرافیان خود می‌آموزند که با رسیدن به موفقیت دلخوش نباشند و به موضوعاتی مانند وقار و احترام اهمیت بیشتری بدهند تا پایداری بیشتری در زندگی حرفه ای خود داشته باشند.

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتظر نخوهد شد.

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

رمزعبور خود را وارد کنید

login-user

شماره موبایل یا نام کاربری خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد کنید

ثبت نام