الگو اس وی جی
اشتباهات دربرنامه ریزی روزانه

برنامه ریزی روزانه من 100% کاربردی

احتمالا اگر این مطلب را می‌خوانید برای خود برنامه ریزی روزانه‌ دارید، درست است؟ سوال ما این هست که آیا از روشی که استفاده می‌کنید بیشترین بازدهی را دارد؟ آیا کارهایی را که در لیست کارهای روزانه خود می نویسید را تماما به پایان می‌رسانید؟

اگر شما مانند بسیاری از افرادی باشید که هر روز لیست کارهای روزانه خود را می‌نویسند اما به طور کامل انجام نمی‌دهند، شاید دچار اشتباهاتی هستید که در آینده نزدیک هم مشکلات زیادی برای بهره وری و به پایان رساندن کامل کارهایتان ایجاد خواهد کرد و همچنین به طور ریشه ای در ذهن شما مشکلاتی برای فعالیت هایتان بوجود می‌آورد.

خب حالا احساس بدی نسبت به خود نداشته باشید. این اشتباه متداولی هست که افراد دارند و می‌خواهیم که در این نوشته نواقص و اشتباهات شما را در برنامه ریزی روزانه حل کنیم.

برای لحظه ای به این سوالات فکر کنید: لیست برنامه ریزی روزانه شما شامل چه چیزهایی است؟ آیا به اندازه کافی جزیی و قابل پیگیری نوشته اید؟ آیا واقعا هرکدام از کارهایی که نوشته اید را می‌توانید در حداکثر چند ساعت انجام دهید؟

اگر پاسخ شما به سوالات منفی هست احتمالا اشتباهاتی را در برنامه ریزی روزانه خود انجام می‌دهید و به شدت زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

لینک دانلود فایل جدول برنامه ریزی روزانه خام در ادامه قرار داده شده است:

جدول برنامه ریزی روزانه

به شما آموزش می دهیم که چگونه یک لیست کارهای روزانه عالی برای خود بنویسید.

لیست کارهای روزانه باید شامل کارهای کوچکی باشند که برای تکمیل شدن بیشتر از چند ساعت طول نکشند در غیر این صورت گذاشتن آنها در لیست کارهای روزانه تان اشتباه خواهد بود.

لیست کارهای روزانه

اینجا جایی است که اکثر افراد اشتباه مهلکی را مرتکب می‌شوند. آنها بجای اینکه لیست کارهای روزانه خود، لیست یادآوری کارهایی که باید انجام دهند را می‌نویسند و به این شکل لیست کارهای روزانه کارایی خود را از دست می‌دهد. حتی این افراد پروژه های بزرگ و کارهای کوچکی که باید در کارهای روزانه خود انجام دهند را جدا نمی‌کنند و این اولین کاری هست که شما باید انجام دهید.

در نتیجه این جدا نکردن لیست کارهای بلند مدت و کوتاه مدت هرچقدر تلاش کنید که تمرکزتان بیشتر نیز شود اما شما کم کم فقط می‌توانید بروی کارهای بسیار کوچک تمرکز کنید و به همین دلیل شاید برنامه ریزی های بلند مدت شما انجام نشوند.

با جدا نکردن لیست کارهای بلند مدت لیست کارهای روزانه تان فقط پر از کارهایی می‌شود که در نهایت تبدیل به لیست یادآوری کارهایی که انجام نداده اید شده است. آیا این همان لیستی هست که می‌خواستید بهره وری کارهای شما را بالا ببرد تا به اهداف مختلف بلند مدت و کوتاه مدت خود برسید؟

لیست کارهای مفید بلند مدت

ببینید بسیاری از افراد متوجه این موضوع نیستند که لیست های بسیاری متفاوتی برای اهداف خود می‌توانند ایجاد کنند تا بهره وری در کارهای خود را بالا ببرند. لیست های مختلف می‌توانند راندمان کاری شما را بالا ببرند و لیست کارهای روزانه بهتری داشته باشید و همچنین تفکر بلندمدتی برای اهداف متفاوت خود نیز ایجاد کنید و به این شکل کنترل کاملی بر روی روز خود داشته باشید تا اینکه تحت شرایط روز خود عمل کنید.

در ادامه چند ساختارمختلف لیست برای کارهای روزانه برای افزایش بهره وری شما ارائه می‌دهیم، بجای اینکه فقط یک لیست کارهای روزانه تکراری که اکثر افراد از آنها استفاده می‌کنند را یاد بگیرید.

لیست هدف نهایی

در لیست هدف نهایی شما اهداف بلند مدت 90 تا 180 روزه خود را می‌نویسید و برنامه رسیدن به آن را در بازه زمانی مشخص کاملا تشریح می‌کنید. می‌خواهید در 3 تا 6 ماه آینده به چه چیزهایی دست یابید؟ چه کارهایی تاثیر بسیار زیادی بر روی اهداف شغلی و زندگی شما می‌گذارند؟ پاسخ هایی که به این سوالات می‌دهید چیزهایی هستند که باید در لیست هدف نهایی خود قرار دهید که به چه چیزهایی و در چه زمانی می‌خواهید برسید.

لیست پروژه های هفتگی

استفاده از لیست پروژه های هفتگی باید زیرمجموعه ای از لیست هدف نهایی شما باشد. کارهایی که در این لیست می‌نویسید باید قابل تقسیم شدن به کارهای ریزتری باشد و به این لیست مانند پروژه های مختلف هفته به هفته نگاه کنید و پایان هر هفته میزان رسیدن به آنها را بررسی کنید که این لیست خود به شما این امکان را می‌دهد که لیست کارهای روزانه خود را بنویسید.

لیست کارهای روزانه شما

در انتها، از لیست پروژه های هفتگی خود لیست کارهای روزانه را باید بنویسید. البته این نکته را توجه داشته باشید هرکاری که در این لیست می‌نویسید نباید بیش از چند ساعت تکمیل کردن آن طول بکشد. این لیست به شکلی ریز شده دو لیست قبلی شما هست و به شما کمک می‌کند که به اهداف بلند مدت خود برسید و کارهای روزانه خود را در مسیر درستی انتخاب کنید. به این لیست به عنوان لیستی که به شما می‌گوید کارهای خود را چگونه انجام دهید نگاه کنید.

اشتباهات در برنامه ریزی روزانه

نتیجه گیری در برنامه ریزی روزانه

شاید برای شما داشتن سه لیست کمی عجیب باشد اما بعد از گذشت زمان 3 ماهه متوجه خواهید شد که در بلند مدت چقدر عالی عمل کرده اید و به اهداف بزرگتری دست پیدا کرده‌اید.

با ایجاد لیست اهداف بلند مدت تر، لیست کارهای روزانه شما شکل هدفمند دارتری به خود می‌گیرد و به این شکل دیگر کارهای بلند مدت خود را در لیست کارهای روزانه خود نمی‌نویسید که باید آن را هر روز انجام دهید و فقط کارهایی را می‌نویسید که به صورت روزانه در راستای اهداف بلند مدت خود باید انجام دهید.

در نهایت لیست کارهای شما که همیشه ناتمام می‌ماندند حالا با این 3 لیست می‌دانید که باید هر روز چه کارهایی را به پایان برسانید. البته در کنار لیست کارهای روزانه دیسیپلین و نظم شخصی برای جلوگیری از عقب افتادن کارهایی که باید هر روز حتما به پایان برسد مهم و حیاتی هست.

اکثر افراد موفق نه تنها لیست کارهای روزانه مناسبی دارند بلکه آن‌ها به صورت کامل می‌توانند انجام دهند. شما نیز بعد از خواندن این مطلب به لیست کارهای روزانه خود نگاه کنید، آیا کارهای بلند مدت و پروژه ای خود را می‌بینید که انجام نمی‌شوند ؟ آنها را در لیست هفتگی و ماهانه خود قرار دهید و لیست کارهای روزانه تان را مجددا بنویسید.

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتظر نخوهد شد.

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

رمزعبور خود را وارد کنید

login-user

شماره موبایل یا نام کاربری خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد کنید

ثبت نام