الگو اس وی جی
آرامش درونی,آرامش ذهنی,آرمش ذهن و روان

راه رسیدن به آرامش در کمترین زمان ممکن

راه رسیدن به آرامش می تواند خیلی آسان و یا خیلی سخت باشد، فقط کافی است تا به راهکار هایی که برای شما ارائه می کنیم عمل کنید تا در کمترین زمان ممکن به آرامش دست پیدا کنید. احساس آرامش امری است که همه ما دوست داریم در زندگی آن را داشته باشیم . اما تا به حال از خودتان سوال کرده اید که چرا داشتن راه های رسیدن به آرامش روحی و روانی امری دشوار است.

معمولا اگر حادثه ای در زندگی ما رخ دهد، همیشه فقط به بدی های آن اتفاق فکر می کنیم و در ذهنمان آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم و همین طول و تفسیر زیاد برای هر اتفاق آرامش ذهن را به هم می ریزد. شاید بارها بعد اتفاقات مختلف در حرف بگویید مهم نیست ولی در ذهنتان همچنان به آن فکر خواهید کرد. برای به دست آوردن آرامش باید ذهنتان را خالی از تفکرات منفی کنید.

وقتی همیشه درگیر افکار منفی و اتفاقات ناخوشایند هستید، آرامش در پشت حصار این افکار قرار خواهند گرفت و شما نمی توانید لذت کافی را از زندگیتان ببرید. برای رسیدن به آرامش باید حصارهای منفی را شکست. برای بهتر شدن درونتان بعد از اتفاقات پر تنش سعی کنید برای چند لحظه چشمانتان را ببندید و به هیچ چیز فکر نکنید و افکار منفی را از ذهنتان خالی کنید و فقط به سکوت و آرامش فکر کنید تا ذهنتان سرشار از انرژی مثبت شود.

شاید در ابتدا این امر زیاد به کارتان نیاید ولی با تمرین و تکرار یاد خواهید گرفت که چگونه زمانی که ذهنتان مخدوش و مشوش است، آرامش خودتان را به دست آورید.

چگونه به آرامش اعصاب برسیم؟

راه های رسیدن به آرامش روحی و روانی:

راه های رسیدن به آرامش روحی و روانی شامل موارد زیادی می شود و در نهایت ما باید بتوانیم چیزهایی که وارد ذهنمان می شود را آگاهانه انتخاب کنیم و سدی در مقابل ذهنمان درست کنیم که از ورود افکاری که هیچ سودی برایمان ندارد جلوگیری کند. این افکار می تواند شامل

۱-قضاوت در مورد رفتار مردم

۲-بد گویی در مورد دیگران

۳-حسادت به دیگران به جای تلاش

۴-به دنبال پیدا کردن اشتباهات دیگران بودن

۵-انرژی صرف غیبت در مورد دیگران

اگر خوب در افکار خودمان دقیق شویم، متوجه خواهیم شد که هر روز خیلی از این احساسات را در ذهنمان می پرورانیم. گاهی این مسئله آنقدر ظریف است که خودمان هم اصلا متوجه آن نخواهیم شد. مثل بد گویی در مورد دوستان یا قضاوت نابجا درمورد دیگران. این امور مسائل بی موردی هستند که هیچ فایده ای برای ما نخواهند داشت ولی روح و روانمان را اشغال کرده و آن را درگیر می کنند. اگر به اصلاح خودمان نپردازیم به مرور زمان این مسائل به یک عادت رفتاری تبدیل می شود و آرامش روحمان را با فکر کردن به امور بی فایده از دست خواهیم داد.

راه های آرامش ذهن

۱- همیشه چیزی را به زبان بیاورید که به آن اعتقاد دارید، حتی اگر خوشایند دیگران نباشد.

۲- چیزهایی را که نمی توانید مطرح کنید، در درون خود مورد تجزیه وتحلیل قرار ندهید. که اگر می گفتم چنان می شد یا چنان پیش می آمد.

۳- حرفی به کسی نزنید مگر اینکه آن حرف درست و مفید باشد.

۴- برای رسیدن به آرامش ذهنی به ندای قلبتان گوش دهید و به آن اعتماد کنید.

۵- با دیگران با محبت برخورد کنید، همانطور که دوست دارید با شما برخورد شود.

۶- به درست یا غلط بودن رفتارتان خوب دقت کنید.

۷- و در نهایت اینکه، شما خودتان باید آرامش را در ذهنتان به وجود بیاورید و این کار نیازمند دور کردن افکار منفی از ذهن و جلوگیری از ورود مسائل بی فایده به ذهن است.

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتظر نخوهد شد.

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

رمزعبور خود را وارد کنید

login-user

شماره موبایل یا نام کاربری خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد کنید

ثبت نام